روستای چاه ستاره
دهیاری چاه ستاره

 
تاريخ : دوشنبه چهارم دی ۱۳۹۱

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین وعلی اولادالحسین وعلی اصحاب الحسین(ع)

در ظل توجهات آقا امام زمان(ع) و توجه نایب بر حق حضرت امام خمینی صلوات (ره) وحضرت آیت الله خامنه‏ای رهبر شیعیان جهان

درود و سلام بر محمد و آل محمد درود و سلام بر حسین و علی بن الحسین و بر فرزندان حسین و یاران حسین علیه السلام

سلام بر یک یک مردمان خوب مردان دلیر و شجاع مادران پاک و زحمت کش دوشیزگان عفیف و محجبه پدران و مادران عزیزم برادران گرامی خواهران خوبم امروز بنده به عنوان خدمتگذار شما و دهیار روستای چاه ستاره برخود بالیدم که مردمانی داریم که همگی لیاقت خادم بودن امام حسین علیه السلام را دارند و بسیار مودب و منظم و با احترام از میزبانان خود پذیرایی نموده و شرط ادب به جا آوردید لذا وظیفه دنی خود می دانم که:

تقدیر و تشکر نمایم از بخشداری محترم روداب سبزوار جهت اعزام به موقع روحانیون به منطقه پایین بخش روداب

تقدیر و تشکر از جناب حاج آقای صادقی مد ظله العالی که از فرمایشات ایشان بهره کامل بردیم

تقدیر و تشکر از سه عضو شورای اسلامی که همیشه در صحنه بوده و در تمام مراحل پشتیبان شما و یاور بنده بوده‏اند

تقدیر و تشکر از هیئت امنا مسجد که قبول زحمت نموده و در مسجد و عزای امام حسین مدیریت می‏کنند

تقدیر و تشکر از جناب آقای مظفر نجم الدین،خادم مسجد، و خانواده محترم ایشان که با مدیریت بجای خود به مجلس عزای امام حسین رونق دیگری می‏دهند

تقدیر و تشکر از مادران زحمت کش که چادر همت بر سر انداخته و با تمام وجود آبروداری کردند به شما خدا قوت گفته و بوسه بر دستان نجیبتان می‏زنم

تقدیر و تشکر از پدران گرامی که سرورانو بزرگواران ما بوده و درتمام مراحل زندگی یاور ما می‏باشند

تقدیر و تشکر از جوانان روستا برادران دلیر و شجاع که کمر همت بسته و با آوردن هیزم کار آشپزی را آسان‏تر کردند به شما خدا قوت می‏گویم و از خداوند منان آرزو دارم سایه محبتتان بر سر خانواده بوده و اجری عظیم نصیبتان گردد

و همچنین چاه ستاره‏ای های مقیم در سبزوار و شهرهای دیگر که هر ساله با تشریف فرمایی خود به مجلس عزای امام حسین و به روستای خود رونق دیگری داده و مسئولیت آشپزی و پذیرایی را بر عهده گرفته اند تقدیر و تشکر می‏کنم و خاک پای شما سروران وعزادران حسینی را طوطیای چشم خود می‏کنیم.

خدمتگزار شما

فاطمه  احمدی



ارسال توسط دهیار
 
تاريخ : سه شنبه سی ام آبان ۱۳۹۱

عکس دسته جمعی چاه ستاره ای ها در کربلای معلی

مردم روستای چاه ستاره معمولا سفر های سیاحتی و یا زیارتی را به صورت گروهی می روند  البته این محمدود به مردم روستا نمی شود و چاه ستاره ای های مقیم سبزوار  و دیگر شهرها نیز در این رسومات خودجوش شرکت می کنند.

مثلا همین دو سال پیش بالغ بر 50 نفر از چاه ستاره ای ها ودر 2 گروه 25 نفره ثبت نام حج نموده اند.

3 سال قبل نیز چاه ستاره ای ها برای زیارت حرم امام حسین و ائمه اطهار به صورت گروهی به عتبات عالیات رفتند

تصویر زیر  یادگاری از حضور دسته جمعی چاه ستاره های در جلو حرم امام حسین(ع) است:



ارسال توسط دهیار
 
تاريخ : سه شنبه سی ام آبان ۱۳۹۱

         با آب طلا نام حسین قاب کنید  ** با نام حسین یادی از آب کنید


خواهید مه سربلند و جاوید شوید ** تا آخر عمر تکیه بر ارباب کنید

محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی است! ماه عشق و شور و فریاد است! ماه آمیختن با خون و آمیختن عشق است. 

فرا رسیدن ماه محرم را بر عاشقان اباعبدالله‌ الحسین‌(ع) تسلیت عرض می‌نمائیم.

دهیاری و شورای اسلامی روستای چاه ستاره




ارسال توسط دهیار
 
تاريخ : سه شنبه بیست و پنجم مهر ۱۳۹۱

روستای چاه ستاره به دلیل قرار گرفتن در منطقه کویری و همچنین شرایط خاص  اب و هوایی دارای گیاهان دارویی خود روی زیادی می باشد که از جمله انها می توان به اسفند و درمنه اشاره کرد. 

در ذیل مطالبی را راجع به خواص دارویی این دو گیاه به عرضتان می رسانیم

خواص اسفند

1_ اسفند به علت داشتن موادی به نام: هارمالین ،هارمین، ومارمالول دارای ارزش دارویی زیادی                       می باشد، از آن بیشتر در رفع صداهای مبهم در گوش و مداوای سنگینی گوش استفاده می شود .

2_دانه اسفند دارای اثر ضد عفونی کنندگی ومیکروب کشی می باشد ، به خاطر همین از قدیم الایام با دود کردن اسفند موجب ضد غفونی کردن هوای اتاق می شدند.

3_دانه اسفند خواب آور بوده و سینه و ریه را نرم می کند.

4_خو ردن دانه های خیس خورده اسفند باعث تصفیه خون و نرم شدن سینه می شود.

5_بخور با گیاه اسفند در مورد تسکین دندان درد، بسیار سودمند است.

6_چکاندن اسفند جوشیده شده در روغن زیتون برای معالجه سنگینی گوش اثر خوبی دارد.

مضرات اسفند 

1_مقدار خوراک مجاز اسفند 1 الی2 مثقال بوده وبیش از این سمی بوده و خطرناک می باشد .

2_اسفند برای افراد گرم مجاز زیان بخش بوده و موجب سردرد می شود .

خواص درمنه

درمنه یا آرتمیس، گیاهی است از خانواده کاسنی ها که به دلیل خواص چندجانبه اش، کاربرد زیادی در طب گیاهی دارد. این گیاه گل های ریز زردرنگی داشته و از آن برای تهیه اسانس نیز استفاده می شود.

چای گل درمنه که از مخلوط دو الی سه قاشق غذاخوری گل و برگ آن در یک فنجان آب جوش پس از ۱۰ دقیقه آماده می شود اثرات خارق العاده ای داشته و مصرف روزانه آن خطری ندارد. این گیاه که بیشتر در اروپا، آسیا و شمال آفریقا می روید اثرات ارزشمندی روی افراد بی خواب داشته و به دلیل آرام بخش بودن، سردرد را تسکین می دهد.

دم کرده درمنه گوش درد را کاهش داده و به دلیل خواص ضدمیکروبی اش به بهبود عفونت مثانه و انگل روده ای کمک زیادی می کند.این نوشیدنی میزان خونریزی و درد سیکل ماهیانه را کاهش داده و به عنوان نوشیدنی آرام بخش در این دوران کاربرد دارد. روغن های فرار، فلاونوئید، کومارین و تانین از ترکیبات مفید این گیاه بوده که بسیاری از نیازهای بدن را تأمین می کند.

چای گل درمنه، نوشیدنی مفیدی برای انواع بیماری های گوارشی بوده و التهاب روده، اسهال، یبوست، سندرم روده تحریک پذیر، دل پیچه و درد معده و التیام بخشیده و علاوه بر افزایش اشتها، به هضم و جذب موادغذایی کمک می کند.این دم کرده گیاهی ترشح صفرا را بهبود بخشیده و به درمان یرقان و هپاتیت کمک می کند.

حملات صرع و اضطراب از عوارضی است که افراد مبتلا به آن به واسطه اثرات مثبت دم کرده درمنه روی سیستم عصبی می توانند از آن بهره ببرند.



ارسال توسط دهیار
 
تاريخ : چهارشنبه بیست و نهم شهریور ۱۳۹۱
طبق سنت قدیمی این روستا بزرگ روستا را به خانه پدر عروس می فرستند تا اجازه خواستگاری را بگیرد.اگر خانواده عروس موافقت کرد بزرگان روستا با خانواده داماد به خانه عروس رفته وبدون این که مهریه یا اقدامات دیگری انجام گیرد صحبتهایی بین دو خانواده رد وبدل می شود باتوجه به این که جواب مثبت باشد از یه ماه تا یک سال به صورت نامزدی وبدون عقد به این طریق که یک انگشتر وچادر سفید تقدیم به خانه ی عروس خانم می کنند با همین هدیه با عفت و پاکدامنی تا زمانی که آمادگی خود را عروس وداماد ابلاغ کنند.منتظر هم می مانند.بعد از این مدت مراسم عقد شروع می شود.باجشن ودعوتی بزرگها وعموها ودایی ها وخاله ها وعمه ها که نقش دارند مودبانه می نشینند بحث مهریه که معمولا یک جلد کلام ا... وآینه و شمعدان و14 عدد سکه بهار آزادی  تا 200سکه وشیر بها هم تا سقف 2 تا 4میلیون تومان است را نظر می دهند
در داخل روستا خطبه عقد جاری می شود معمولا عقد تا2سال طول می کشد بعد از این مدت قاصدی را به خانه عروس خانم می فرستند که جواب عروسی را بگیرد
10روز به عروسی پدر داماد و معتمد روستا پول شیر بها یا همان پول نقد را با جعبه شیرینی به خانه عروس می برند تا جواب بگیرند.
داماد به شهر می رود خرید می کند و بعد ازاعلام آمادگی عروس و داماد با هم به شهررفته و خری لازم را انجام می دهند و 2روز به عروسی در خانه عروس مراسم جهیز نمایان شروع میشود که دخترها به کمک عروس رفته وبا سلیقه خود جهزیه عروس را به نمایش میگذارندوبعد از آن مراسم قند شکنان(قند شکنون)شروع می شود.


حمام بردن داماد 

حنا بندان داماد ( دست ها و پاهای داماد را حنا می بندند)

15.jpg (500×333)

اسب چوبی

بعد از ناهار عروسی( جمع کردن  هدیه های عروسی)



ادامه مطلب...
ارسال توسط دهیار
 
تاريخ : چهارشنبه بیست و نهم شهریور ۱۳۹۱
نصب تابلو شهدا در ورودی روستا  که در ماه رمضان با همت اهالی شهید پرور روستای چاه ستاره انجام گرفت



ارسال توسط دهیار
 
تاريخ : پنجشنبه بیست و سوم شهریور ۱۳۹۱

کلنگ زنی خانه عالم در روستای چاه ستاره

خانه عالم روستای چاه ستاره که چند ماه قبل زمین آن توسط فرد خیری از روستا اهدا شد  در روز عید سعید فطر و بعد از نماز عید فطر توسط روحانی طرح هجرت روستا در ماه رمضان کنگ زنی شد.



ارسال توسط دهیار
 
تاريخ : پنجشنبه بیست و سوم شهریور ۱۳۹۱

راهپیمایی روز قدس در روستای چاه ستاره

با توجه به اینکه اینگونه مراسمات و راه پیمایی ها فقط در مرکز شهر ها و شهرستانها برگزار می شود در اقدامی جالب و قابل تقدیر مردم روستای چاه ستاره بخش روداب به دعوت شورای اسلامی روستا لبیک گفته و برای اولین بار این مراسم را در روستا با شکوه تمام اجرا کردند.

این مراسم از جلو مسجد روستا آغاز و تا مزار شهدا ادامه یافت.

جادارد از زحمات خالصانه  جناب آقای محمدحسین چاه ستاره عضو شورای اسلامی روستا در برگزاری این مراسم تشکر کنیم.



ارسال توسط دهیار
 
تاريخ : جمعه دوازدهم خرداد ۱۳۹۱

ابتكار دهياري چاه ستاره در سال توليد ملي،حمايت از كار و سرمايه ايراني 

با پيشنهاد خانم احمدي دهيار روستاي چاه ستاره و با همكاري شركت تعاوني دهياران بخش روداب يك كارگاه خياطي ، گلدوزي و ..... با تمام تجهيزات در روداب افتتاح شد كه با آغاز بكار اين طرح  5 نفر به طور مستقيم مشغول بكار شدند. 

اين كارگاه خياطي قرار است دوخت لباس هاي فرم مدارس سطح بخش را بر عهده گيرد و همچنين سفارش ادارات، موسسات و ..... را نيز بپذيرد.

اما شاخصه بارز اين كارگاه حمايت از قشر ضعيف جامعه ميباشد كه در دستور كار قرار گرفته است و قابل تحسين است.



ارسال توسط دهیار
 
تاريخ : چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ۱۳۹۱
بخشدار روداب در مطلبي ضمن تشكر از زحمات دهياري چاه ستاره ، روز شورا را به اعضاي شوراي اين روستا تبريك عرض نموده است

متن پيام ارسالي بخشدار روداب به وبلاگ روستاي چاه ستاره:

با سلام و احترام
خانم احمدی شما از دهیاران موفق و خوشفکر بخش هستید سختکوشی یکی از خصوصیات همه بچه های کویرهست به تعبیر یکی از مسولین بچه های کویر مانند درختانی هستند که از جویبار فاصله دارند برای همین بیشتر ریشه میزنند تا خودرا به جویبار برسانند . تلاش و ایستادگی شما هم برای رفع مشکلات روستا از این قاعده مستثنا نیست امروز روز ملی شوراهاست از همینجا این روز ماندگار رو به شوراهای روستای شما تبریک میگم و از زحمات دلسوزانه اونها تشکر میکنم مخصوصا از پدر شما که سالیان سال است که منشا خدمت بوده و مردم از اون به نیکی یاد میکنند و دوست خودم محمد حسین چاهستاره که همه وقت خودشو برای انجام امور مردم گذاشته در آخر از راه اندازی این وبلاگ که کار بجا و شایسته ای هست پاسگذارم. 

سربلند و موفق باشید.

شم آبادی بخشدار روداب



ارسال توسط دهیار

ابزار رایگان وبلاگ