با سلام خدمت تک تک خوانندگان وبلاگ روستای دارین

             


               


به وبلاگ روستای دارین خوش آمدید انشاا... که این وب برای شما پر بار باشد.

                        لطفا برای بهتر شدن وب نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنید.

                                           با تشکر (خلیلی دارینی)

  

                            شکلک های محدثه


روستای دارین از بالای منبع آب روستا

روستای دارین


روستای دارین از نگاه گوگل ارث (عکس ماهواره ای)

اجرای طرح ترسیب کربن در روستای دارین

طرح ترسیب کربن در روستای دارین با حضور جمعی از مسئولین استانی،شهرستان و مردم روستا شروع شد در اولین و دومین جلسه بیشتر پیرامون منابع و پتانسیل های روستای دارین صحبت شد و و در جلسات بعدی انشاا... به بررسی دقیق پتانسیل ها پرداخته خواهد شد.

در حال حاظر جمعیت روستا به 100 خانوار کاهش یافته و اکثر این خانواده ها مردم مسن هستن و در واقع جوانان بعد از ازدواج به تهران و سبزوار و ... کوچ می کنند

این طرح با هدف تعیین بهترین پتانسیل های روستا برای اشتغالزایی و درآمدزایی اجرا شده و امید می رود با اجرای این طرح شغلهای جدید و قدیمی در روستا راه بیفتد و از کاهش جمعیت در روستا جلوگیری شود.

جوانان روستای دارین که فکر و طرحی دارند و دوست دارند در روستا فعالیت کنند حتما سعی کنند در این جلسات شرکت کنند.

آبادانی و پویایی روستایم را آرزوست.

 

 

کانال روستای دارین در تلگرام راه اندازی شد

با توجه به این که تلگرام در دسترس اکثر دوستان و دارینی های عزیز هست و خیلی راحت می شود در تلگرام و از طریق کانال روستای دارین وارد صفحه مجازی روستا شد ودر جریان اخبار و وقایع روستا قرار گرفت این کانال راه اندازی شد.

لطفا نظرات و انتقادات خود را بیان کنید

آدرس کانال روستای دارین rostayedarein@ می باشد

ما منتظرتان هستیم

تشکر سبحانی فر (نماینده مردم سبزوار در مجلس) از مهندس خلیلی شهردار روداب به خاطر تلاش در ساخت جاده س

در جلسه ای که دیشب 1394/09/13 در سبزوار با حضور شوراهای روستاهای فسنقر ،برزو،حسین آباد،کیذور،ملوند،و .... و جمع کثیری از مردم بخش روداب برگزار شد مهندس سبحانی فر از مهندس خلیلی دارینی شهردار روداب به خاطر تلاش و همت بالا در اجرای طرح عریض سازی و محور روداب _ سبزوار تشکر و قدردانی کردند و مهندس خلیلی هم از حمایت های آقای مهندس سبحانی فر در انجام این کار عمرانی بزرگ تشکر کرد.

لازم به ذکر است محور روداب به خاطر عرض باریک سالانه جان افراد زیادی را به خاطر تصادفات می گرفت که خوشبختانه با اجرای این طرح به همت مسؤلین محترم شهرستان و شهر روداب این محور عریض شده و آسفالت ریزی آن تا چند روز آینده شروع خواهد شد.

یک جوان سبزواری :خواهشا من را نجات دهید


یک جوان سبزواری :من را نجات دهید  یک جوان 31 ساله سبزواری پس از 96 بار عمل جراحی از مسوولان و جامعه پزشکی کشور برای تشخیص و درمان بیماری خود کمک خواست .
 
حسن صالحی در خصوص بیماری خود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که 15 سال پیش پس از یک عمل آپاندیس به یک بیماری مبتلا شدم به طوری که روی پای راستم غده هایی کوچک ایجاد شده و سپس این غده ها به زخم مبدل می شود.

وی با اظهار اینکه دو ماه پیش برای نود و ششمین بار مورد عمل جراحی قرار گرفتم ،گفت: پس از ایجاد ضایعات مکرر روی پایم در هفتادمین عمل جراحی پای راستم را از زیر زانو قطع کردند و پس از یک سال و سه ماه که زخم ها ادامه داشت دو باره پا را از بالای زانو قطع کردند.

وی با بیان اینکه با آنکه پای راستم قطع شده ولی هنوز سیر بیماری ادامه دارد، افزود: واقعا مستاصل شده ام به بیش از 15 پزشک در سبزوار ، مشهد و تهران مراجعه کرده ام ولی فایده ای ندارد.

این شهروند سبزواری گفت :وزیر سابق بهداشت و درمان در سفر به سبزوار برای کمک قول هایی دادند ولی پس از پیگیری مکرر من کاری انجام نشد .

وی با بیان اینکه متاهل و دارای دو فرزند است ،گفت : قبلا کارم در پمپ بنزین بود ولی پس از این بیماری دیگر توانایی ادامه کار را نداشتم و اکنون علاوه بر بیماری بیکار هم شده ام.

صالحی به هزینه های اعمال جراحی، مراجعات متعدد به پزشک، خرید دارو و غیره اشاره کرد و گفت : ماهیانه 10 میلیون ریال هزینه پزشکی می پردازم که برای من که شغلی هم ندارم هزینه بالایی است.

وی از مسوولان و همچنین خیران برای هزینه های پزشکی خود کمک خواست و گفت: از یک طرف درد بیماری و هزینه های آن و از طرف دیگر نداشتن شغل و منبع درآمد واقعا زندگی را برایم من و خانواده ام مشکل کرده است.

یک متخصص جراحی عمومی در سبزوار که وی را برای مدتی تحت مداوا داشته در گفت و گو با ایرنا گفت : ایشان پس از عمل جراحی قطع پایش، برای درمان آبسه های پایش پیش من آمدند اطلاع دقیقی در مورد بیماری او ندارم .

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در مورد مشکلات این بیمار در گفت و گو با ایرنا گفت : با اینکه پای راست ایشان دو بار قطع شده ولی متاسفانه باز هم سیر بیماری و زخم های ایجاد شده ادامه دارد .

مهدی بازقندی با بیان اینکه ما هر گونه همکاری را در سطح بیمارستان های تابعه با ایشان داشته ایم ،اظهار کرد : متاسفانه سطح درمانی در سبزوار برای ایشان جوابگو نیست.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای درمان این بیمار ادامه داد: در سطح وزارتی هم صحبت شده و قرار شده مدارک و مستندات جمع آوری و ایشان به تهران مراجعه کند.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل تیم پزشکی تخصصی و فوق تخصصی برای این بیمار گفت : ما هم همکاری لازم را با ایشان داشته و خواهیم داشت.


منبع: سبزوار پیام


افتتاح بازارچه خیره موسسه معلولین ذهنی امیرالمومنین سبزوار


مراسم افتتاحیه بازارچه خیره موسسه معلولین ذهنی امیرالمونین سبزوار شنبه شب با حضور جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.






ادامه نوشته

 پاسخ محسنی ثانی به سؤال مهندس خلیلی (شهردار روداب) در ارتباط با مشکل خرابی جاده !


به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدرضا محسنی‌ثانی در دیدار با امام جمعه جدید شهر روداب از توابع شهرستان سبزوار اظهار کرد: در بودجه سال آینده به وزارت نفت تکلیف شده است تا 500 هزار تن قیر را به صورت رایگان برای آسفالت راه‌ها به وزارت راه و شهرسازی تحویل دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با اشاره به مشکلات اخیر اضافه کرد: تخصیص نیافتن اعتبارات به خصوص در حوزه اعتبارات عمرانی باعث شد تا بسیاری از پروژه‌های کشور دچار رکود و عقب‌ماندگی شود.

وی با بیان اینکه از 38 هزار میلیارد تومان اعتبارات بخش عمران فقط 8 هزار میلیارد تومان آن اختصاص یافته است، یادآور شد: در سال جاری نیز از 37 هزار میلیارد تومان از اعتبارات تملک و دارایی‌ها در بخش عمران مقداری اختصاص یافته است که بتوان پروژه‌های عمرانی را نگهداری و حفظ کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ژنو و توافقنامه هسته‌ای ادامه داد: اگر روند برداشته شدن تحریم‌ها به همین صورت پیش برود و گشایش‌های اقتصادی نیز بیشتر شود سال آینده سال بهتری خواهد بود.

محسنی‌ثانی با اشاره به مشکلات موجود در بخش روداب افزود: مهم‌ترین مشکل این بخش خشکسالی‌های پی در پی است که این مهم بر روی سفره‌های آب زیرزمینی منطقه نیز تأثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه مردم روداب از حیث ایمانی نمونه هستند، تأکید کرد: مردم این دیار تشنه معرفت الهی و دین‌شناسی هستند و برخلاف آنکه منطقه دارای محرومیت‌های زیادی بوده، اما از فرهنگ بالا و معرفت ایمانی زیادی برخوردار است.

محسنی‌ثانی در پاسخ به سؤال شهردار روداب در ارتباط با مشکل خرابی جاده این شهر تصریح کرد: اگر شهرداری 15 کیلومتر، شرکت سیمان 15 کیلومتر و اداره راه و شهرسازی نیز 15 کیلومتر آسفالت این مسیر را تعهد کنند می‌توان اعتبار لازم را برای آن تأمین کرد.

وی گفت: البته اگر جاده مستقیم روداب به تهران آسفالت و مشکلات آن حل شود بار ترافیکی نیز از محور اصلی برداشته خواهد شد.

امام جمعه سبزوار به دیدار  امام جمعه روداب رفت

حجت الاسلام ابراهیمی دامت افاضاته امام جمعه ی محترم شهرستان سبزوار و جناب آقای دکتر محمد رضا محسنی ثانی نماینده ی محترم مردم در مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام کیانی مقدم دامت افاضاته امام جمعه ی محترم شهر روداب دیدار کردند.




***



***



منبع: اخبار روداب

قابل توجه دارینی‌های عزیز


چنانچه متقاضی خرید زمین در شهر روداب هستید می توانید از مورخ : 92/11/23 به مدت یک هفته به بخش واحد مالی شهرداری  برای خرید مراجعه فرمایید.
شهرداری روداب


منبع: روداب نیوز

افتخاری دیگر برای خراسانی ها





حضور دارینی ها در شهر روداب در مراسم راهپیمایی


در سالروز سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مردم غیور و ولایت مدار روداب حماسه دیگری را به چشم جهانیان نشان دادند . در این راهپیمایی مردم با دادن شعار های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را به این دو دولت غاصب و ستمگر نشان دادند. 

در این مراسم حجت الاسلام کیانی امام جمعه بخش روداب  از حضور پور شور مردم  تقدیر و تشکر کرد و افزود : ملت به پشوانه شما مردم ولایت مدار و دین دار به پیروزی رسیده و راه شهدا با وجود شما مردم  فهیم  ادامه خواهد یافت. 
در این مراسم کیک  سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که به شکل نقشه کشور عزیز و دوست داشتنی ایران بود به دست کودک خردسال خانوم احمدی به صورت نمادین بریده شد .
.

***
***
***
***
***


منبع: روداب نیوز

سخنرانی مهندس کاظم خلیلی دارینی(شهردار روداب) در شب 22 بهمن 1392 در شهر روداب

شهردار روداب در مراسمی که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب در شهر روداب برگزار شد از مردم بخش و شهر روداب به خاطر حضور در این مراسم تشکر و از همه‌ی احاد مردم دعوت کرد که در مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن حضور به هم رسانند و یاد و خاطره‌ی پیروزی انقلاب و شهدای گرانقدر را گرامی بدارند.



منبع: روداب نیوز

22 بهمن بر تمام دارینی‌های عزیز مبارک





روزی شیرین برای ملت ایران

نقش پر رنگ شهرداری روداب در برگزاری اولین نماز جمعه شهر روداب

نکته ی قابل تعمق در برگزاری اولین نماز جمعه ی شهر روداب افزون بر پیگیریهای قبل که توسط مسئولین انجام شده بود اجرای محیط بسیار مطلوب اجرای برنامه ها بود تا حدی که مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی حجت الإسلام ابراهیم معادی نیز از آن به وجد آمده و بیان کردند که این اتفاق را به این آراستگی، و به این پیرایش، و به این نظم و ... حتی در شهرستانها هم ندیده بودم.

مدیریت محیط و تدارکات برنامه ی حضور امام جمعه ی شهر  روداب بر عهده ی شهرداری و شورای اسلامی بود که از چندین روز قبل با برنامه ریزی امور توسط مدیریت های مربوطه ، خود را برای انجام برنامه ها آماده ساخته بودند.

از جمله اقدامات پرسنل و کارگران شهرداری می توان  به : نظافت و رفت و روب کلیه ی مسیر ها از ابتدای ورودی شهر /  شستشوی خیابانهای اصلی تا محل مصلی / تزیین شهر با نصب بنر و پلاکارد  و .. می توان اشاره کرد.

روابط عمومی شهرداری روداب در روز تاریخی اولین نماز جمعه ی روداب با مدیریت صحیح و راسخ خود، خاطره ای زیبا از خود در اذهان بجا گذاشت. صمیمانه از زحمات گروه روابط عمومی و تلاشهایشان قدر دانی می کنیم.

همچنین در ﮐﻤﺎل ادب و اﺣﺘﺮام ﻣﺮاﺗﺐ ﺳﭙﺎس و ﻗﺪرداﻧﯽ ﺧﺎﻟﺼﺎﻧﻪ و ﺻﻤﯿﻤﺎﻧﻪ خود را از جناب آقای دکتر خلیلی دارینی شهردار محترم و اعضاء شورای اسلامی شهر روداب که زحمات زیادی من جمله هزینه های حضور امام جمعه /هزینه های برگزاری مراسم معارفه / مسکن و خودرو  و ... را در این مدت متحمل شده اند به حضور ایشان اعلام می نمایم .

امید است در سایه ی الطاف حق تعالی و در پناه حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی  روز به روز بر توفیقاتشان افزوده شود. ان شاءالله

منبع:  سایت اخبار روداب

اولین نماز جمعه شهر روداب

امام جمعه روداب  گفت : نماز جمعه از شعائر الهی است و شعائر خدایی یعنی علامت های اطاعت از خدا توسط خلق که بایستی انجام پذیرد.



حجت الاسلام اسماعیل کیانی مقدم در اولین نماز جمعه شهر روداب  افزود: انجام فریضه نماز جمعه توفیق بزرگی است که خداوند به مردم این خطه اعطا کرده است. وی ادامه داد: نماز جمعه برای مؤمنین سفره پربرکتی محسوب می شود و نقش مؤثری در پیشبرد اهداف نظام اسلامی در مدت 34سال داشته است.
 حجت الاسلام کیانی مقدم با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: فرزند این امام همام موعود الهی و نجات بخش همه گرفتاران عالم است. امام جمعه روداب همچنین دهه فجر را یک عید بزرگ دانست و گفت : این عید فقط متعلق به کشور ما نیست بلکه به کلیه مسلمانان تعلق دارد و این انقلاب باعث سرافرازی تمامی مسلمین شده است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما تفاوت های اساسی با سایر انقلاب ها دارد و مهم ترین آنها این است که در رأس انقلاب ما شخصیتی حضور داشت که الهی بود و در قلب ها نفوذ کرده بود و مردمی بودن انقلاب نیز از ویژگی های منحصر به فرد است. بر پایه این گزارش ، همچنین مسوول شورای سیاسگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در جمع نمازگزاران شهر روداب گفت: نماز جمعه مایه آرامش است و نماز جمعه منشاء وحدت و همدلی می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین معادیخواه افزود: نماز جمعه به فرزندان ما ،احترام به پدر و مادر و به پدران و مادران ما فرزند داری را می آموزد. وی ادامه داد: نماز جمعه مکانی برای توبه و انسان سازی است و به انسانها نورانیت و صفا می دهد. همچنین در جمع مردم ولایتمدار روداب سبزوار حکم امام جمعه این شهر قرائت شد.
مشاهده سایر عکس ها در ادامه مطلب
***
***
***

***

***
***
***

علل کاهش شدید بارندگی‌ها از زبان یک پیرمرد روستایی


پای صحبت قدیمی‌ها که مینشینی از بارش برف به ارتفاع یک و نیم متر، بارندگی یک هفته پشت سر هم، و کاشت گندم و جو هندوانه دیم  صحبت می کنند آدم شاخ در می‌آورد. همین دارین که الان 5 حلقه چاه عمیق دارد، 30 سال پیش هیچکدام از این چاه ها که نبود بماند، جمعیت روستا هم بیشتر بود ولی حالا قضیه برعکس شده ولی مردم با وجود همه امکانات بیشتر می نالند. بماند بحث ما کاهش بارندگی در روستای دارین است که این موضوع در کل کشور هم دیده می شود. از علل اصلی کاهش بارندگی در سالهای اخیر افزایش گازهای گلخانه ای در جو و سوراخ شدن لایه ی اوزون است و این افزایش آلودگی و گاز های گلخانه ای و گرم شدن هوا سبب کاهش بارندگی شده است.

در کنار این مطالب از حرف پیرمرد دارینی نیز نمی توان گذشت که در پایان حرفش از بارشهای برف‌و باران قدیم می گفت: که الان مردم خدا رو فراموش کرده اند و خدا هم قهرش اومده مردم زیاد دنبال خدا و دین و پیغمبر نیستند برای همین است که باران نمی آید. اون قدیم ما به هم اعتماد داشتیم و کمک احوال هم بودیم نان جو می خوردیم ولی قلبمان صاف بود و خدا رو در نظر داشتیم او هم ما رو بی نصیب نمی گذاشت و باران و برف زیاد می آمد  قدیم میوه بدون  سم پاشی به دست می آوردیم  ولی الان چند بار سم میزنیم و باز هم آفت خورده می شود اگر خدا رو شکر کنیم باران می آید.

منم مثل بعضی از شما ها به این گفته های  پیرمرد فکر می کنم؟؟؟؟؟ 

به یاد معتادان گمنام

معتادان گمنام، (NA) یک انجمن بین‌المللی غیرانتفاعی از زنان و مردانی است که اعتیاد به مواد مخدر مشکل اصلی زندگی‌شان بوده است. این انجمن متشکل از معتادان در حال بهبودی است که به طور مرتب گردهم می‌آیند تا به کمک هم پاکی خود (از مواد مخدر) را حفظ کنند .

در همه جا می شود جلسات این دوستان را دید و در در صورت تمایل درآن شرکت نمود. با یکی از این دوستان هم کلام شدم و از ایشان که چند سالی پاکی دارد پرسیدم که چرا مواد مخدر را شروع کردی و چرا ترک کردی؟

او در جواب من گفت: علت شروع نا آگاهی از عواقب و تاثیرگذاری بد مواد مخدر و رفیق بد بود و علت ترک هم تسلیم شدن در برابر مواد مخدر بود.

از صحبت های این دوست عزیز بر می آید که خسته شدن از مواد مخدر و فهمیدن و پذیرفتن عبث بودن آن مهم ترین عامل برای ترک اعتیاد است. گمنامی دیگر از عواقب و اثرات آن فقط این جمله را گفت: خانمان سوز است خانمان سوز!!!!

 خدایا خودت نیرویی در وجود تمام کسانی که آلوده اند قرار بده تا خود را نجات بدهند..


عرض تسلیت 1


بابا چرا هرچی صدات زدم جوابمو ندادی؟بابا چرا هرچی صدات زدم جوابمو ندادی؟بابا چرا هرچی صدات زدم جوابمو ندادی؟بابا چرا هرچی صدات زدم جوابمو ندادی؟انا لله وانا الیه راجعون


خانواده های عزیز و بزرگوار دارینی( کربلایی علی)

درگذشت مرحوم محمد دارینی (کربلایی علی) را به شما تسلیت عرض می‌گوییم انشاا... خداوند این مرحوم را قرین رحمت قرار بدهد.

(از طرف اهالی روستای دارین)

5 ماده تميز کننده کاربردی و خوراکي


از مواد تميز کننده طبيعي زير با قدرت پاک کنندگي زياد در کارهاي منزل بهره ببريد:

پوست سيب

ظروف آلومينيومي تغيير رنگ يافته را با پوست سيب تميز کنيد. ظرف را از آب پر و پوست سيب را اضافه کنيد. بگذاريد 30 دقيقه بجوشد.

مايونز

لکه هاي آب را از روي مبلمان چوبي با مايونز از بين ببريد. مقدار کمي از آن را با انگشت روي لکه بماليد و بگذاريد يک شب بماند.

سرکه

مواد چسبيده به مايکروفر را با سرکه تميز کنيد. نصف پيمانه سرکه سفيد را 2 دقيقه داخل مايکروفر حرارت دهيد تا اسيد آن به شل شدن خرده هاي خشک شده کمک کند.

کاربرد ديگر سرکه به عنوان ضدعفوني کننده قوي استفاده از آن به همراه آب اکسيژنه است. طبق مطالعات انجام شده ترکيب اين دو %99 باکتري ها را از بين مي برد.

يخ و نمک

با اين دو ماده، قوري قهوه ساز را تميز کنيد. 6-8 تکه يخ را داخل قوري بيندازيد و نصف پيمانه نمک به آن اضافه کنيد. يخ را دور قوري حرکت دهيد تا لکه هاي قهوه از بين رفته و نو به نظر برسد.

جوش شيرين

جوش شيرين تميز کننده اي ايده آل و قوي براي سرويس هاي بهداشتي به خصوص براي سينک و وان است. مي توان از جوش شيرين براي از بين بردن لکه دوغاب هم استفاده کرد. کافيست مسواک مرطوب را داخل اين پودر زده، آن را روي محل موردنظر بماليد.

آبليمو و نمک

مس را با آبليمو و نمک تميز کنيد. به مقدار مساوي در حدود چند قاشق غذاخوري از آنها را با هم ترکيب و دستمال را به آن آغشته کنيد. با ماليدن پارچه دور ظرف فورا تميز خواهد شد.

محور مرگبار سبزوار - روداب - کارخانه سیمان


                                             

 

من هم مثل چند صد نفر دیگر توی این جاده عزیزی را از دست دادم که بر اثر تصادف با بونکر سیمان کشته شد (مرحوم مهدی خلیلی دارینی) که عکس این تصادف را بر خلاف میل باطنی برای سند و مدرک گذاشتم . خدا همه ی رفتگان این محور خصوصا عزیزانی که همین چند روز پیش در این محور از دنیا رفتند را بیامرزد.
 
        


برای کاهش تصادف در محور روداب فکر لازم نیست؛ حرف لازم نیست فقط عمل لازم است عمل و عمل وعمل وعمل وعمل....................................................

1- پاسگاه محترم و بسیج فعال روداب باید جلوی کامیونها رو بگیرند و مدارک بخواهند به طور جدی، اصلا هم پارتی بازی در نیاورند و رانندگان فاقد مدارک را حتی بازداشت کنند.

2- مسولین از پلیس راه سبزوار درخواست کنند که در مسیر روداب - سبزوار چند دستگاه گشت نامحسوس و محسوس مستقر کنند که این مورد خیلی لازم است.

3- در مسیر  سبزوار - روداب- کارخانه سیمان چند دوربین به طور نامحسوس کار بگذارند تا سرعت و .... را ثبت کند

 4- اول شهر روداب عوارضی بگذارند و از کامیونهای حمل سیمان پول بگیرند و خرج روداب کنند

5- مردم بخش روداب باید خودشان رعایت کنند و در صورت دیدن تخلف کامیونداران سیمان آنرا به پاسگاه خبر بدهند و پاسگاه جدی با متخلفین برخورد کند.

6- در ضمن انجام موارد بالا باید به فکر تعریض جاده و آسفالت مجدد آن بود(در شمال تهران - لواسان هر روز می بینم که جاده سازی داخل کوه و در سرما انجام می شود و کوه را کنار می زنند و جاده درست می کنند ولی توی روداب همه چیز برای جاده سازی آماده است به غیر از انگیزه ی جنگیدن مسولین برای گرفتن بودجه در این زمینه و درست کردن جاده.

من در سال کمتر این مسیر را طی می‌کنم اما همان دفعات کمی که از این جاده ی مرگبار گذر می کنم ، در هر بار سفر چندین بار مرگ و کشته شدن و تصادف وحشتناک جلوی چشمانم رژه می رود شاید من یا شما مسئول محترم و یا شما خواننده ی عزیز که این مطلب را می خوانید کشته ی بعدی در محور سبزوار- روداب - کارخانه سیمان باشیم. پس برای جلوگیری از این حادثه شوم ولی شاید خیلی نزدیک همه با هم  از مسولین بخش-شهرستان- استان- کشوری درخواست کنیم محور سبزوار- روداب – کارخانه سیمان را درست کنند. و جلوی حوادث بعدی که حتما اتفاق خواهد افتاد را بگیرند .

اختصاص بودجه 44 میلیونی به قنات دارین


رئیس مرکز جهادکشاورزی روداب  از لایروبی ، مرمت و بازسازی قنوات روستای دارین  خبر داد.

قاسمعلی نیک پسند در جمع خبرنگاران گفت :در راستای حفاظت و نگهداری از قنوات و به منظور حداکثر بهره وری از میزان آب استحصالی آب این قنوات این مرکز طی مدت پنج ماه اقدام به عملیات مرمت و بازسازی، کانال کشی و لوله گذاری مجموعه قنوات روستای دارین کرد.
وی افزود: روستای دارین دارای شش رشته قنات دایر به طول پنج هزار متر می باشد که 60 هکتار از اراضی زراعی روستا را مشروب می کند.
وی عملیات اجرایی این طرح را شامل 160 متر کول گذاری،دو هزار و 550 متر لایروبی و باربرداری، 200متر کف تراشی، اصلاح 16 مورد میل چاه،20 متر روپوش کردن مسیر تخریبی(واریزی) داخل قنات، 200 متر لوله گذاری و 70 متر کانال کشی دانست. 
این مسوول افزود: با استفاده از سه گروه کاری به تعداد 1100 نفر روز، موجب شد دبی آب به میزان 28 لیتر در ثانیه برسد.
وی اعتبار طرح مزبور را 440 میلیون ریال اعلام کرد و گفت : 380 میلیون ریال آن از محل اعتبارات دولتی و بقیه از محل مشارکت اهالی تامین شده است.

 آیا دبی آب قنات روستای دارین فرقی کرده است؟

مالکین نظر خود را بنویسند!!!!!

هر وقت اراده کنی اول هفته است!!!!!!





برای یک شروع خوب هیچ وقت دیر نیست. حتما شما هم بر حسب عادت بخشی از کارهایتان و یا شروع یک کار جدید را به اول هفته موکول کرده اید؛ امروز همان روز است پس بهتر است دست به کار شوید تا هفته ای موفق را آغاز کنید. همه می دانیم که برای شروع یک فعالیت جدید و شروع کارها هیچ وقت دیر نیست اما اغلب عادت کرده ایم آن را به شروع هفته یا شنبه موکول کنیم، امروز همان شنبه ای است که برای آغاز درنظر گرفته ایم، پس بیایید شروع کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا یازده راز برای شروع یک هفته موفق را با شما در میان بگذاریم:


1. برنامه ریزی کنید: یک دفترچه تهیه کنید و اولویت های هفته را در آن یادداشت کنید هر کاری که انجام شد و یا هرقرار ملاقاتی را که انجام دادید تیک بزنید تا مطمئن شوید چیزی از قلم نیفتاده است.

2. وقت بگذارید: برای انجام هر کار، ساعتی را تعیین و برآورد کنید آن مسئولیت یا کارتان چقدر طول می کشد به این ترتیب خودتان را موظف خواهید کرد در اسرع وقت به انجام امور بپردازید.

3. استراحت و تفریح را فراموش نکنید: علاوه بر انجام کارهای محوله وقتی را برای تفریح، استراحت و گذراندن زمان در کنار عزیزانتان اختصاص دهید؛ این زمان ها انرژی شما را در سطح شگفت انگیزی افزایش خواهد داد.

4.
مشورت کنید: قبل از انجام هر کار مهمی که احساس می کنید چندین راهکار مختلف برای تحقق آن وجود دارد با یک متخصص مشورت کنید، به این ترتیب از اتلاف وقت و انرژی پیش گیری خواهید کرد.

5.
به برنامه تان عمل کنید: بسیاری از ما عادت کرده ایم ایده های خوب و مبتکرانه را به خاطر ترس از نتیجه در جایی از ذهنمان ذخیره کنیم اما آنجا به هیچ کارمان نخواهد آمد مگر اینکه سعی کنیم آنها را تجربه کنیم. پس سعی کنید به برنامه ای که در نظر گرفتید عمل کنید و آن را به تاخیر نیندازید.

6.
مثبت اندیش باشید: برای موفقیت در شروع یک هفته کاری نگاه مثبت و پر انرژی به کارها و آنچه پیش رو دارید می تواند بسیار مفید و تاثیرگذار باشد.

7.
گروهی کار کنید: از خودخواهی پرهیز و تلاش کنید در شادی ها و موفقیت هایتان دیگران را هم دخیل کنید. همیشه به فکر این نباشید که خودتان گل بزنید هر از چند گاهی به جای هت تریک به فکر این باشید که پاس گل بدهید این کار نه تنها محبوبیت شما را در محیط کار افزایش می دهد بلکه انرژی تان را چند برابر می کند.

8.
خطاپذیر باشید: وقتی کار اشتباهی انجام دادید بدون بهانه آن را بپذیرید و اگر لازم دیدید عذرخواهی کنید گاهی تعصب بیش از حد به روی یک ایده یا تصمیم باعث می شود که کل ماهیت کارتان زیر سوال برود.

9.
از درگیری بی مورد پرهیز کنید: منظور این نیست که هرگاه بر سر مسائل کاری با همکاران تان اختلاف نظر پیدا کردید پا به فرار بگذارید یا اینکه هر چه آنها می گویند بپذیرید بلکه مقصود آن است که در عین اینکه بر مواضع صحیح خودتان اصرار می کنید از بحث های بیهوده و پرداختن به حاشیه بپرهیزید.

10.
راه راست را انتخاب کنید: همیشه میانبرهای غیر قانونی یا به اصطلاح راه های دور زدن برخی مشکلات به ذهن خطور می کند و بعضا ممکن است وسوسه شویم که کاری خلاف عرف و اخلاق انجام دهیم تا موفقیت بیشتری به دست آوریم اما توصیه ما به شما این است که از امتحان کردن این روش ها یا فکر کردن به آن پرهیز کنید چراکه اگر در ظاهر هم موفق شوید در پیش وجدانتان شکست خورده و بی ارزش خواهید بود.

11.
به خدا توکل کنید: اول و آخر این برنامه ریزی یک اصل مهم است و آن اینکه به خدای بزرگ اعتماد کنید و بدانید او بهتر صلاح کار ما را می داند. اگر به آنچه می خواستیم رسیدیم باید شکرش را به جا آوریم و اگر به آنچه می خواستیم نرسیدیم باز هم باید شکر کنیم و به حکمتش رضایت دهیم.

وبلاگ روستای دارین دو ساله شد

 

سلام


وبلاگ روستای دارین در مورخ 1390/10/12 در دانشگاه علوم وتحقیقات تهران توسط بنده‌‍ ی حقیر و  کمک عده ای از دوستانم افتتاح شد و الان دو سال تمام از آن زمان می گذرد،  وب دارین در این دو سال با تلاش و جدییت به کار خود ادامه و سعی کرده که اخبار روستای دارین، فرهنگ و آداب و رسوم روستا را به شما عزیزان مخابره کند امیدوارم که شما عزیزان با ارسال عکس ها؛ فیلم ها،مطالب، نظرات و پیشنهادات خود در بهتر شدن این وب به من و دوستانم کمک کنید.

(با تشکر عباس خلیلی دارینی و همکاران)

سرقت دربهای آلومنیومی حمام عمومی روستای دارین


بعد از سرقت کابل های  برق در روستای دارین حالا شاهد  دزدیده شدن درب های آلومنیومی حمام روستای دارین هستیم. حمام عمومی روستای دارین که با بی استقبالی مردم مواجه شد، تعطیل شده و به حال خود رها شده است و روز به روز در حال از بین رفتن است. که همین چند شب پیش مسولین متوجه سرقت دربهای آلومنیوم آن شده اند و در حال پیگیری و پیدا کردن سارق هستند.

اما اینجا این سوال پیش می آید که چرا وقتی حمام تعطیل شده کسی مواظب اموال حمام نبوده ، و همه چیز به حال خود رها شده؟؟؟؟

و دیگر اینکه وقتی همه در خانه های خود حمام درست کرده اند، چرا تکلیف این حمام را روشن نمی کنند تا این اتفاقات نیفتد؟؟؟؟

انشاا... با پیگری مسولین این مشکلات حل شود و سارق نیز شناسایی شود.

کمه جوش غذایی که مظلوم واقع شده است؟!!!!!


کمه جوش، غذایی مظلوم که همواره قربانی تعارفات بیهوده می شود. غذایی سنتی با پیشینه ای به درازای تاریخ روستای دارین. غذایی که برای مهیا ساختن آن ماه ها زمان لازم است اما چه بی انصافانه از سوی ما غذایی ساده و سرسری انگاشته می‌شود و هیچگاه از آن به عنوان غذای میهمان استفاده نمی‍‌گردد. با کمی درنگ خواهیم یافت که چه فرایند طولانی مدت و جانفرسایی است از آن زمان که چشمان امیدوار یک مرد دارینی  به آسمان است تا قطره ای باران فرود آید تا بتواند بذری را بارور سازد تا علفی  شود برای گوسفندی زبان بسته. تا چوپان زحمتکشی به دور از همه امکانات، تمام سرمایه خود را با دل و جان در مرتع و بیابان برای پیدا کردن آن علف دنبال  کند تا این علف به شیری تبدیل شده و در پستان گوسفندی ذخیره گردد و زن زحمتکش و کم توقعی که چه بی آلایش در آغل گوسفند دیگچه ای را جلوی خود قرار داده، شیر را از پستان بدوشاند و چه طاقت فرسا، دوغ آن را از چربی جدا نموده و درون پوستی (خیک) جای دهد و همچون بچه ای این پوست را شب و روز برای چند ماه پرورش دهد تا این دوغ محکم گشته و به کمه دوغی تبدیل گردد. به راستی این کمه برای زن و مرد روستایی که با این زحمت آن را به دست می آورند چقدر ارزشمند است؟ و چه خالصانه زحمت چندین ماهه خود را برای ما تعارف و هدیه می کنند اما ما چه ناخالصانه آن را بی ارزش می پنداریم.

کمه جوش غذای با مرامی است که هیچگاه آشپزش از میهمان ناخواسته نمی هراسد چرا که به قول معروف مقداری آبش را زیاد می کنند. غذایی است با تنوع مزه بسیار بالا که در هر خانه مزه خاص خود را دارد.  اما گویی زن حاج علی نتوانسته کمه جوشی باب میل شوهرش درست کند که شوهرش به ناچار او را مورد ضرب و شتم قرار داده (کمه جوش بی مزه ، حج علی زنشه بزه). کمه جوش می تواند جایگزین بسیار خوبی برای داروهای اعصابی باشد که امروزه فراوان استفاده میگردد. چرا که هنگامیکه کمه جوش را خوردی دوست داری کاسه اش را زیر سرت بگذاری و بخوابی. خوابی عمیق و مفید.

مواد لازم برای پخت آن:

مقداری کمه دوغی

یک پیمانه روغن زرد

مقداری پیاز، گوجه فرنگی، نعناع و زرد چوبه (گردو  و پونه هم مزه خوبی به آن می دهد)

ابتدا درون تغار، کمه را در آب به خوبی مخلوط نموده و گوجه را نیز در آن حل میکنی. بعد پیاز را سرخ نموده و نعناع و زرد چوبه را به آن اضافه میکنی. سپس آب کمه آماده شده را به روغن اضافه نموده و منتظر میمانی تا کمه جوشیده و آماده خوردن گردد. در فرهنگ آریانی اضافه کردن مقداری قرمه (تکه گوشت سرخ شده) در داخل آن و پختن تخم مرغ به صورت نیمرو در کنار کمه جوش به عنوان یک غذای مکمل محسوب می گردد که نوعی کمه جوش ویژه بحساب می آید. توصیه شده  کمه جوش را در تغار و با نان محلی خورده شود تا مزه واقعی کمه جوش تجربه شود.

کمه جوش می تواند در لیست غذاهای محلی و سنتی ایرانی به ثبت ملی و چه بسا به ثبت جهانی برسد.

به امید آن روز

فرستنده مطلب علی دارینی(حسن کربلایی محمد علی) 

گداجوش یا همان چایساز بیابان


گدا جوش  همان کتری یا چایساز چوپانان است که در بیابان با استفاده از آن چایی با طعم و مزه بسیار خوب  و غیر قابل توصیف درست و نوش جان می‌کنند. اگر تجربه خوردن یک لیوان چایی گدا جوشی را پس از خوردن مقداری کمه ماستی( ماست چکیده) در بیابان داشته باشی هیچگاه آنرا فراموش نخواهی کرد  مزه زندگی می دهد و همیشه مزه آن زیر زبانت باقی خواهد ماند 

 فرستنده مطلب: علی دارینی(حسن کربلایی محمد علی)

بازگشت زائران دارینی از مشهد مقدس

http://www.qudsonline.ir/Images/News/Larg_Pic/10-10-1392/IMAGE635241182078751662.jpg
 

زائران عزیز دارینی امروز جمعه 92/10/13  از مشهد مقدس به روستای دارین بازگشتند این عزیزان که در قالب یک کاروان 20 نفره  پای پیاده عازم مشهد شده بودند بعد از گذشت 10 روز از مشهد مقدس وارد دارین شدند.که  مورد استقبال مردم روستا قرار گرفتند

ما هم دعا میکنیم ... در آخرین روزهای صفر ، حسین(ع) خریداراشکهایتان، پیامبراسلام (ص) مشکل گشای غمهایتان ، غریب مدینه شفاعت خواهتان ، خورشید طوس ضامن دعاهایتان و مهدی فاطمه سایبان دلهایتان باشد .

عرض تسلیت


اربعین حسینی بر تمامی شیعیان تسلیت باد.


          

وصیت نامه شهید حمید دارینی


شهید حمید دارینی

          شهید دارینی (حمیدیان) در سال 1344 در شهرستان سبزوار در خانواده ای مذهبی و علمی چشم به جهان گشود . دوران تحصیلی را در رشته علوم انسانی با موفقیت به پایان رساند و پس از اخذ دیپلم در مرکز تربیت معلم شهید باهنر دامغان در رشته پرورشی پذیرفته شد .

            در سالهای 59 و 60 در پایگاه شهید ارغیانی و پایگاه شهید صادقی فعالیت داشت و ویژگی مهمی که این شهید داشتند جسارت در گفتن حق بود و دیگری صداقت باطنی . در سال اول دبیرستان به جبهه جنگ اعزم شد بار اول به سقز و سپس در کردستان و چند بار به سوسنگرد و بوستان رفتند در حمله خرمشهر در جبهه بود و در عملیات خیبر 60 یکی از چشمهای خود را از دست داد و پس از بهبود مجدد به جبهه اعزام شدند و در روز 11 تیر ماه 65 بر اثر اصابت ترکش به سرش به شهادت رسید . متن وصیتنامنه ایشان بدین شرح است :

            ای چرخ غافلی که چه بیداد کرده ای / وزین کین چه ها، درین  ستم آباد  کرده ای.


      (برای خواندن متن وصیت نامه این شهید عزیز به ادامه مطلب بروید)

ادامه نوشته